سخت گیری بیشتر دولت فدرال کانادا برای مقابله با ازدواجهای قلابی

تردیدها در خصوص قلابی بودن بیشتر مهاجرت ها از طریق ازدواج و پیوستن همسران به یکدیگر، اخیرا و بدنبال مشاهده خویشاوندان مشابه در عکس عروسی های مختلف ، افزایش یافته است.
در حالیکه مأموران اطلاعاتی کانادا، در چین، هند و برخی کشورهای دیگر، سرگرم  بررسی بازی موش و گربه کلاهبردان مهاجرتی از طریق ازدواج هستند، دولت قصد دارد، مقررات جدیدی را برای تشدید مقابله با اینگونه تخلفات ارائه کند.قوانین جدید این اجازه را به اتاوا خواهد داد که در صورت مشخص شدن ساختگی بودن یک ازدواج، جهت اسپانسر شدن متقاضی مهاجرت، وی را  اخراج کند.
این برنامه که انتظار می رود تا اواخر سال جاری باجرا درآید، پیش از این در کشورهای آمریکا و استرالیا انجام شده و طی آن، زوج های جدید قبل از ارائه درخواست مهاجرت، باید ثابت کنند که برای مدت معین، با یکدیگر زندگی کرده اند.
همچنین بمنظور جلوگیری از کسب درآمد توسط افراد مقیم، در ازای ازدواج با متقاضی مهاجرت و آوردن او به کانادا،  دولت تا ۵ سال پس از اسپانسر شدن یک همسر، اجازه چنین کاری را برای همسران دیگر نخواهد داد.جیسون کنی، وزیر مهاجرت، روز چهارشنبه، ضمن اعلام این مطلب، از کشورهای چین و هند، به عنوان مناطقی یاد کرد که برنامه مهاجرت از طریق ازدواج ساختگی بطرز استادانه ای در آنجا باجرا درمی آید.
وی افزود، مقامات کانادایی متوجه شدند که چهره عروس و دامادها ، در عکس های مشابه عروسی، فتوشاپ می شود!
وزیر مهاجرت سپس اضافه کرد:” ما از آنان تقاضای ارائه یک عکس بزرگتر از مراسم کردیم تا از صحت و واقعی بودن آن اطمینان حاصل کنیم. اما وقتی مثلا در پنجاب به سالن های عروسی مربوطه مراجعه کردیم، متوجه قلابی بودن عکس ها و عدم تطابق آن با تصاویر موجود شدیم.”
آژانس مرزی کانادا، ۶۲ نفر از نیروهای با تجربه خود را به ۴۸ مأموریت مختلف اعزام کرده تا روش های بالقوه و بالفعل کلاهبرداری مهاجرتی را جمع آوری کنند.
در بخش دیگری از قانون جدید، زوج ها مکلف خواهند شد، دست کم به مدت ۲ سال یا بیشتر، با هم زندگی کنند.
اما از آنجا که اصرار بر این موضوع می تواند شامل زوج هایی باشد که واقعا نمی توانند به زندگی زناشویی ادامه دهند و یا موجب آزار و اذیت یکی از طرفین گردد، لذا چنین شرطی برای کیس های مشکل دار، در نظر گرفته نمی شود.
اضافه می شود، وزارت مهاجرت و شهروندی اعلام کرده که آمار دقیقی از ازدواج های مصلحتی ندارد، اما در سال ۲۰۱۰، حدود ۱۶ درصد از ۴۶،۳۰۰ تقاضای مهاجرت از طریق همسر، بدلایل مختلف، رد شده است.
همچنین با آغاز بررسی کلاهبرداری های احتمالی در پروسه مهاجرت در جنوب چین، میزان رد تقاضاهای مهاجرت از طریق ازدواج در سال ۲۰۰۸، بیش از ۵۰ درصد، افزایش یافت.

منبع ایرانتو

Share

2 thoughts on “سخت گیری بیشتر دولت فدرال کانادا برای مقابله با ازدواجهای قلابی

  1. با سلام
    نامزد مندر حاضر در مونترال هست. و قصد دارد بعد از ذریافت کارت pr به ایران برگردد و با هم ازدواج رسمی کنیم و از همینجا برای من اقدام کند. و مدتی ایران بماند. آیا این شربط امکان پذیر هست؟ یا حتما باید کانادا باشه؟ به دلیل شرایط مالی هم امکان رفت و برگشت به دفعات زیاد را نداره. ممنون میشم که راهنمایی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.