پیشنهادهایی برای خرید ماشین دست دوم

یکی از مسائلی که مهاجران کبک که به مونترال می روند نیز مانند دیگر مهاجران و تازه ساکنان کانادا دیر یا زود با آن مواجه میشوند خرید ماشین است و معمولا در بدو ورود، خرید ماشین دست دوم. در اینجا هم مانند ایران و هر جای دیگری در این دنیا علاوه بر صداقت فروشنده در بیان عیوب احتمالی اتومبیلش مسئله دیگری نیز وجود دارد و آن عیوب ذاتی بعضی انواع خودروهاست که بعضا در اثر تاثیرات آب و هوا تشدید هم می شوند.

بخش اتومبیل سایت یاهو بر اساس تحقیقی که از سوی مانی واچ MoneyWatch انجام گرفته،پنج مدل ماشین که بهتر است از خرید آنها اجتناب کرد و پنج مدل جایگزین را معرفی می نماید. این تحقیق بر اساس مدلهای سال ۲۰۰۸ انجام شده است. با توجه به قیمت بالای خودروهای یک و دو ساله، ماشینهایی با عمر ۳ سال به عنوان به صرفه ترین مدلها از نظر قیمت برای خریداران محسوب شده اند.

 ۱- ماشینهای کوچک

فولکس واگن بیتل

صاحبان این ماشینهای زیبا، از دست سیستم کنترل هوای مرکزی آن وسیستم برق این ماشین گله دارند. هر دو این موارد میتواند هزینه های تعمیری سنگینی برایتان بدنبال داشته باشد.

جایگزین: هیوندای النترا

هیوندای، امسال با قدرت در بازار فروش ظاهر شد. تولید سال ۲۰۰۸ این شرکت هم کیفیت خوب

ی داشت و با ضمانت ۱۰ ساله و ۱۰۰,۰۰۰ مایل برای سیستم موتور و انتقال قدرت، خوب عمل کرد. این ماشین کل پنج ستاره برای قابل اطمینان بودن سیستم نیروی محرکه از طرف کارشناسان و امتیاز بالای متوسط از طرف خریداران خودروهای دست دوم کسب کرده است.

 

۲- ماشینهای متوسط

فولکس واگن پاسات

بازهم فولکس واگن، هرچند پاسات در بدو ورود توجه همگان را جلب کرد اما تنها دو ستاره برای قابل اطمینافولکس واگن پاساتن بودن سیستم نیروی محرکه از طرف کارشناسان را کسب نمود و طبق نظر صاحبان خودرو نیز این ماشین، امتیاز خوبی نگرفت. مشکلات اصلی فولکس واگن پاسات روی سوخت، سیستمهای برقی و کنترل هوای مرکزی و نیروی محرکه آن بود.

 

 

جایگزین :

فورد فیوژن

فورد فیوژن رقیب اصلی پیشتازان گروه ماشینهای متوسط، یعنی تویوتا کمری و هوندا آکورد بود و توانسفورد فیوژنت در آن سال جایزه قابلیت اطمینان را از آن خود کند. از سوی خریداران هیچ ایراد عمده ای برای آن گزارش نشد و امتیاز مشتریان برای این نمونه در آن سال بسیار بالاتر از متوسط بود.

 

 

۳- اس یو وی متوسط

جی ام سی آکادیا

هر چند که کیفیت این مدل در سالهای اخیر بهتر شده است اما آکادیا سال ۲۰۰۸ در گروه ماشینهای بازنده بود و جی ام سی آکادیاتنها دو ستاره از کارشناسان بدست آورد که پایینتر از متوسط محسوب می گردد. استفاده کنندگان نیز از آن راضی نبوده و مشکلات عمده ای که برای آن گزارش کرده اند عبارتند از ایرادهای سیستم تعلیق Suspention و سیستم صوتی.

 

جایگزین:

تویوتا ۴ رانر

این خودرو نیز جزء ماشینهای خوب سال ۲۰۰۸ بود و جایزه قابلیت اطمینان را دریافت نمود، طبتویوتا 4رانرق نظر کارشناسان و دارندگان امتیاز بالای متوسط را کسب نموده و ایراد خاصی در مورد آن گزارش نشده است. طبق بررسی ها در هر دو بخش جاده و بیابان highway and off-road  از عملکرد مناسبی برخوردار بوده است.

 

 

 

۴- اس یو وی بزرگ

فورد اکسپدیشن

اگر به دنبال یک خودرو بزرگ می گردید و به مصرف بالای آن نیز اهمیت نمی دهید ( برای این خودرو ۱۲ مایل با فورد اکسپدیشنهر گالن در شهر و ۱۸ مایل در بزرگ راه به حساب ایرانی برابر است با حدود ۲۰ لیتر برای ۱۰۰ کیلومتر در شهر و ۱۳ در اتوبان – به نظر میاد از پیکان بهتره) باز هم به دنبال یک مدل دیگر بگردید چون این ماشین هم بیش از دو ستاره از کارشناسان نگرفته، استفاده کنندگان نیز از سیستم انتقال قدرت و سیستم صوتی شکایت داشته اند.

 

 جایگزین

تویوتا سکویا

باز هم تویوتا با حضور موفق خود در یک رده دیگر برتری خود را نشان داد. این خودرو چهار ستاره از کارتویوتا سکویاشناسان گرفته و به نظر کاربران دارای صندلیهای راحت و سواری لذت بخش در مسافرتهای طولانی و بزرگراه می باشد.

 

 

 

۵- مینی ون

کرایسلر Town & Country

کرایسلر به عنوان سازنده مینی ون شهرت دارد اما در حوالی سال ۲۰۰۸ با افت کیفیت مواجه بود و این مدل در کرایسلرآن سال موفق به کسب تنها دو ستاره کیفیت شد، علاوه بر این استفاده کنندگان نیز از موارد متعددی مثل مشکلات ترمزها، سیستم تعلیق، تهویه و قوای محرکه شکایت داشتند.

 

 

جایگزین

تویوتا سی یناتویوتا سی ینا

مانند سال قبل تویوتا سی ینا جایزه قابلیت اطمینان در رده مینی ون را دریافت نمود و طبق نظر استفاده کنندگان نیز رتبه بالای متوسط را کسب نموده. با ظرفیت ۸ نفر و راحتی فوق العاده، سواری لذت بخشی را به ارمغان می آورد.

 

 

دوستان گرامی توجه دارند که این مقاله از سایت یاهو نقل شده و در برگیرنده سلایق و نظرات نویسندگان و کارشناسان آن سایت می باشد، خوشحال خواهیم شد اگر خواننده نظرات ایرانیان ساکن آمریکای شمالی در مورد خودروهای دست دوم باشیم.

 

برای مشاهده مطلب اصلی از آدرس زیر استفاده نمایید:

پنج ماشین دست دوم که باید از آنها اجتناب کرد و پنج جایگزین مناسبتر برای آنها

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.