آیا می دانستید!!؟؟

آیا می دانستید که؟

– مونرئال یکی از تمیزترین و زیباترین ابرشهرهای امریکای شمالی مجموعه ای است از سه شهر منطقه بزرگ «جزیره مونرئال»، «لاوال» و «لونگوی» که هر یک تقریبا جمعیتی در حدود ۱/۵ میلیون نفر را در خود جای می دهند.

– شهر مونرئال که از معماری شهری کم نظیر و منظمی برخوردار است، توسط خیابان مهم و زیبای St-Denis به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شده و ساکنان این دو بخش به ترتیب اغلب فرانسه زبان و انگلیسی زبان اند.

– یکی از نمایندگان مهم شهر مونرئال در مجلس کبک، دبیر و سخنگوی حزب چپ گرای «اتحاد کبک»، یک پزشک مهاجر ایرانی است بنام آقای «امیر خادر» که از مجبوبیت بسیاری نزد مردم کبک برخوردار است.

– متروی مونرئال بزرگترین متروی کاناداست با ۴ خط «سبز»، «نارنجی»، «آبی» و «زرد» که تقریبا تمامی مناطق مرکز شهر را پوشش می دهند و سه شهر مونرئال، لاوال و لونگوی را به یکدیگر وصل می کنند. این شبکه مترو روزی بیش از یک میلیون نفر را جابجا می کند.

– کبک با داشتن کمترین هزینه تحصیلات دانشگاهی در امریکای شمالی به «بهشت دانشگاهیان» معروف است، و مونرئال با داشتن ۶ دانشگاه برجسته انگلیسی زبان و فرانسوی زبان مهم ترین مرکز دانشگاهی این استان به شمار آمده، و دانشگاه مک گیل، دانشگاه شماره ۱ کانادا در این شهر قرار دارد.

با تشکر از ماکان برای این متن زیبا

Share

2 thoughts on “آیا می دانستید!!؟؟

  1. سلام
    میخواستم بدونم از چه راهی میشود فهمید که بازار کار در هر رشته کجای کانادا بهتر است.
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.