اگر یک روز سرد زمستان به مونترال رسیدم؟

اکنون که در آستانه فصل زمستان و سرما هستیم ممکن است برای بعضی از مهاجران این سوال مطرح باشد که آیا مهاجرت در فصل زمستان کار درستی است یانه؟ و شاید به این فکر باشند که با توجه به کاهش تعداد مهاجران ورودی به کانادا، بتوان در این فصل بهتر از امکانات استفاده کرد و یا در مورد مهاجران کبک سریعتر از دوره های دولتی مثلا دوره های آموزش زبان فرانسه بهره گرفت. برای جواب دادن به این ابهامات دوست عزیزمان آقا سعید که هم اکنون ساکن مونترال هستند زحمت کشیدند و مطلبی تهیه نمودند که به طور اختصاصی از طریق سایت سلام کبک به دوستان و همراهان همیشگی تقدیم می شود:

 اگر یک روز سرد زمستان به مونترال رسیدم؟

قبل از اینکه به جواب این سوال برسیم به شما پشنهاد میکنم که سعى کنید در زمستان به استان  کبک quebec مهاجرت نکنید. چون به نظرِ من ۳ یا ۴ ماه دیر یا زود رسیدن به کانادا تاثیری در برنامه زندگی شما نخواهد داشت.و فقط در یکى از حالتهای زیر مهاجرت در زمستان منطقى به نظر میرسد:

۱-     کار شما از قبل مشخص شده باشد و به محضِ رسیدن مشغول به کار شوید(که این حالت خیلى کم اتفّاق مى افتد)

۲-     براى ترم زمستان در یکى از دانشگاههای مونترال از قبل پذیرش گرفته باشید و مطمئن باشید که به هنگام ورود به استان کبک مشغول به تحصیل خواهید شد

در غیر از این ۲ حالت مهاجرت به کبک در وسط زمستان به شما توصیه نمى شود.

به هر حال تحت هر شرایطی اگر مجبور به سفر به استان کبک در زمستان شدید از در فرودگاه یک تاکسی می گیرید و خانواده را به هتل یا جایی که از قبل درنظر گرفتید می رسانید. پس از آن دومین کار شما خرید لباس مخصوص زمستان خواهد بود.

لباس زمستانی کانادا - کبک
لباس زمستانی در کانادا و کبک

ابتدا باید اشاره کنم که لباسهای اروپایی با هر مارک و کیفیتی که باشند در زمستان اینجا به شما کمکی نمی کنند و فقط باعث می شوند که شما از سرما به خود بلرزید و به در و دیوار مدام بد و بیراه بگویید.

لباسهای زمستانی در اینجا به طور کلی مانتو Manteau نامیده می شوند که به طور خاص به آنmanteau d’hiver  یا  vêtements d’extérieurمی گویند. این لباس معمولا شامل چند لایه از جمله پر قو  DOWN/DUVET هستند که از شما در برابر باد، سرما و باران محافظت می کنند.

اگر به دنبال لباس مارکدار و خیلی معروف هستید می توانید canada goose  یا  kanuk بگیرید. البته این لباسها قیمتهای بالایی دارند. بحث ما در مورد مبالغی مثل ۵۰۰ یا ۶۰۰ یا ۷۰۰ دلار می باشد. البته مارکهای دیگری هم هستند که در کانادا معروف بوده و در عین حال که کیفیت و کارآیی خوبی دارند  ( مثلا point zero ) قیمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار دارند. این لباس را از فروشگاه های معروف مثل sears می توان تهیه کرد ( در حال حضر sears 35 تا ۴۰ درصد تخفیف نیز برای این لباسها در نظر گرفته است) . جهت دریافت اطلاعات بیشتر می توانید سری به لیتکهای زیر بزنید:

http://www.canada-goose.com/products/ 

http://www.kanuk.ca/fr/01_femmes/01_07_manteaux.html 

http://www.pointzero.ca/ 

http://www.sears.ca/catalogue/manteaux-pour-les-temperatures-froides/22091-4294566019#guidedNav 

توصیه ای که به شما دارم این است که در مورد هر چیزی خواستید صرفه جویی کنید یا خسیس بازی در بیاورید در این یک مورد هرگز چنین اشتباهی مرتکب نشوید، لباسهای مخصوص زمستان حداقل قیمتی که دارند ۲۰۰ دلار است و اگر دنبال مارک معروف هستید قیمت این لباسها به ۶۰۰ و ۷۰۰ دلار هم می رسد، این لباسها دارای گارانتی هستند و معمولا روی لباس قید شده که تا چند درجه زیر صفر از بدن شما در برابر سرما محافظت می کند. خلاصه اگر کسی به شما گفت که من جایی سراغ دارم که قیمت مناسبتری دارد و مثلا با ۶۰ دلار می شود یک لباس زمستانی خرید حرفش را زیاد جدی نگیرید ( اصلا جدی نگیرید). در هنگام خرید حتما سوال کنید که این لباس تا منهای ۲۰ درجه below -20 degrees/en dessous -20 degrés  را گارانتی می کند یا نه، اگر جواب مثبت بود تازه به فکر رنگ و مدل و سایز لباس باشید.

لباس زمستانی کانادا
نمونه لباس زمستانی شرکت Point Ziro
لباس زمستانی کانادا
نمونه لباس زمستانی شرکت Canada Goose

در آخر اینکه این لباسها را تهیه کنید و از زمستان کبک با داشتن چنین لباسهایی نترسید.

سعید از مونترال

 با تشکر مجدد از دوست عزیزمان آقا سعید

Share