تصمیم جدید دولت کانادا: شرط حضور ۴ سال و عوارض سه برابر

اوتاوا قصد دارد تا زمان بررسی پرونده‌های شهروندی را برای متقاضیان بکاهد، اما در مقابل معیارهای بیشتری برای اخذ شهروندی در نظر گرفته است.
کریس الکساندر، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا پنج‌شنبه گذشته مجموعه اصلاحاتی را که در مورد اخذ شهروندی کانادا اتخاذ شده است، اعلام کرد و به گفته دولت محافظه کار کانادا این تصمیمات به جهت بهتر شدن سیستم رسیدگی به پرونده‌ها و محدود کردن سوء استفاده‌ها اتخاذ شده است.
دولت کانادا با ارائه این لایحه که لایحه سی-۲۴ نام دارد، امیدوار است مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های شهروندی را به کمتر از یک سال کاهش دهد. در حال حاضر، بررسی این پرونده‌ها بین ۲۴ تا ۳۶ ماه طول می‌کشند.
به منظور رسیدن به این هدف، دولت قصد دارد به برخی ماموران اداره شهروندی اختیار تنفیذ شهروندی کانادا را برای متقاضیان پرونده‌های روتین اعطا کند.
وزارت مهاجرت و شهروندی کانادا در بیانیه ای اعلام کرد انتظار می‌رود تا سال‌های ۲۰۱۵-۲۰۱۶ مدت رسیدگی به پرونده‌های شهروندی به کمتر از یک سال کاهش یابد و تا هشتاد درصد پرونده‌های موجود بررسی شود.
اما از طرف دیگر دولت محافظه کار هارپر قصد دارد تا معیارهای اخذ شهروندی را بیشتر و سخت تر کند.
بر اساس این لایحه شرط مدت ضروری حضور در کانادا برای کسب شهروندی از سه سال در چهار سال به چهار سال در شش سال افزایش خواهد یافت و در مدت چهار سال نیز، باید بیش از ۱۸۳ روز در خاک کانادا حاضر بود.
متقاضیان شهروندی باید همچنین مدارکی مستدل مبنی بر حضور خود در کانادا ارائه کنند.
هزینه بررسی پرونده‌های شهروندی نیز از صد دلار برای هر فرد بالغ به سیصد دلار افزایش یافت.
دولت هارپر صد هزار دلار جریمه و پنج سال حبس را برای کسانی که از سیستم مهاجرت و شهروندی در کانادا سوء استفاده می‌کنند در نظر گرفته است.
در حال حاضر، پلیس کانادا در مورد پرونده هشت هزار نفر که متهم به تقلب در زمینه شهروندی هستند، تحقیق می‌کند.
شهروندی تمامی کسانی که دارای دو ملیت هستند و در خارج از کانادا در زمینه تروریسم، خیانت و جاسوسی دست داشتند و یا عضو یک گروه مسلح مخالف کانادا بودند، لغو خواهد شد.
افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و مرتکب چنین اعمالی می‌شوند، حق ارائه درخواست شهروندی را نخواهند داشت.
لازم به ذکر است که در حدود ۱۲۹ هزار نفر از ۱۹۰ کشور جهان در سال گذشته شهروندی کانادا را اخذ کردند.
از سال ۲۰۰۶ میلادی، سی درصد به حجم پرونده‌های اخذ شهروندی اضافه شده است. در حال حاضر، ۳۲۰ هزار پرونده در حال بررسی هستند.
معمولا ۸۶ درصد افرادی که دارای اقامت دائم هستند، شهروندی کانادا را اخذ می‌کنند.
در سال ۲۰۱۲، بیشترین مهاجرانی که اقامت دائم کانادا را اخذ کرده اند، به ترتیب از کشورهای چین، فیلیپین، هند، پاکستان و امریکا بودند.
لازم به ذکر است مدت حداقل اقامت در امریکا، فرانسه و انگلستان برای اخذ شهروندی این کشورها پنج سال است. هزینه پرونده اخذ شهروندی در فرانسه ۸۳ دلار، در امریکا ۷۵۲ دلار و در انگلیس ۱۵۸۰ دلار است.

منبع : هفته

Share

One thought on “تصمیم جدید دولت کانادا: شرط حضور ۴ سال و عوارض سه برابر

  1. سلام . من و شوهر و دو دخترم حدود پنج سال پیش به کانادا آمدیم از طریق اسکیلد ورکر و شوهرم نفر اصلی بود . چندی پیش برای تابعیت مدارک فرستادیم که تأیید همه غیر از یک دخترم به دستمان رسید و گفتند که ایشان باید مدرک زبان ارائه کند . دختر بزرگم بعد از کسب مدرک زبان در حال جمع آوری دوبارۀ مدارک برای ارسال به اتاوا است . میخواستم مطمئن شوم که کدام مبالغ را باید برای این کار پرداخت کند . ایشان ۲۶ سال دارد . ما فکر میکنیم باید ۳۰۰ دلار adult grand of citizenship و ۱۰۰ دلار right of citizenship پرداخت شود ، آیا مبلغ دیگری هم هست ، مثلاً ۷۵ دلار proof of citizenship ؟
    سوال بعدی اینکه آیا در این حالت که زمان ارسال ایشان با ما فرق میکند ، زمان امتحان یا سوگند و امثالهم هم جداگانه است ؟ آیا این کارها فقط در اتاوا انجام میشود ؟
    و آخرین سوال اینکه این لایحۀ جدید که به مجلس ارائه شده و زمانبندی درخواست تابعیت را تغییر میدهد آیا شامل حال دختر من هم میشود ؟ یعنی ایشان برای درخواست باید صبر کند تا شش سال از لندینگ و چهار سال از اقامت و حضور دائم گذشته باشد یا این لایحه در صورت تصویت و اجرایی شدن شامل ورودیهای جدید میشود ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.