خبر فوری: سفارت کانادا در تهران بسته شد

بر اساس آخرین اخبار وزارت امور خارجه کانادا در بیانیه‌ای، از بسته شدن سفارت این کشور در ایران خبر داده است.

در بیانیه‌ای که جان برد، وزیر امور خارجه کانادا، امروز، جمعه، ۱۷ شهریور ۱۳۹۱ (هفتم سپتامبر ۲۰۱۲) منتشر کرد، آمده است: کانادا سفارتش را در ایران تعطیل می‌کند.

وزیر امور خارجه کانادا دیپلمات‌های ایرانی در آن کشور را “عنصر نامطلوب” خوانده و اعلام کرده است که”روابط دیپلماتیک بین کانادا و ایران به حالت تعلیق درآمده است. تمام دیپلمات‌های کانادا ایران را ترک کرده‌اند و به دیپلمات های ایران در اوتاوا گفته شده است که در مدت ۵ روز این کشور را ترک کنند.”

کانادا به دیپلمات های ایرانی در اتاوا پنج روز وقت داده تا خاک آن کشور را ترک کنند.

هرچند که این خبر واقعه ای ناخوشآیند برای کسانی که در ارتباط با کانادا هستند یا برای ایرانیانی که در کانادا زندگی می کنند، می باشد و باعث کندی و مشکلات در انجام امور اداری می گردد ولی به هر حال روابط از آمریکا که بدتر نخواهد شد در حالی که ایرانیان بسیاری در ایالات متحده آمریکا زندگی می کنند و به ایران نیز رفت و آمد دارند البته وزارت خارجه کانادا تاکید کرده است که:

وزارت امور خارجه کانادا همچنین به شهروندان این کشور توصیه کرده که از هر گونه سفر به ایران خودداری کنند و گفته است که آنها می‌توانند برای دریافت خدمات مورد نیاز، به سفارت کانادا در آنکارا، پایتخت ترکیه، یا هر نمایندگی دیگر کانادا مراجعه کنند.

به کانادایی‌های ایرانی‌الاصل هم به طور مشخص هشدار داده شده است که ایران تابعیت دوگانه شهروندانش را نمی‌پذیرد و در چنین شرایطی، مقامات رسمی کانادا نمی‌توانند در شرایط دشوار، خدمات لازم را به این گروه از اتباع کانادا ارائه کنند.

اما دوستانی که در حال طی کردن مراحل مهاجرت هستند نباید نگران شده و باید با جدیت روند کارهای خود را (از جمله آماده شدن برای مصاحبه کبک) دنبال نمایند.

به امید موفقیت همه در راه رسیدن به اهدافشان

Share

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.