تلاش برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان خارجی به کانادا

دولت کانادا امیدوار است تا سال ۲۰۲۲ تعداد دانشجویان خارجی که به کانادا وارد می‌شوند را به مرز ۴۵۰ هزار دانشجو در سال برساند. این تعداد دوبرابر تعداد دانشجویان خارجی است که در حال حاضر سالانه موفق به اخذ ویزای تحصیلی شده و در کانادا شروع به تحصیل می نمایند. در واقع دولت امیدوار است که طی یک دوره ۵ ساله تعداد دانشجویان خارجی را به دوبرابر میزان سالانه فعلی افزایش دهد .
این سیاست به دنبال نیازمبرم در جهت رفع کمبود نیروهای متخصص طی سالهای آینده در کانادا است. از این راه دولت کانادا تلاش دارد با بوجود آوردن تسهیلات لازم برای فارغ التحصیلان خارجی جوان که علاقه‌مند به اخذ اقامت دائم پس از فارغ‌التحصیلی هستند، کمبود متخصصین سالهای آینده کانادا را تامین نماید.
لذا به منظور جذب هر چه بیشتر این فارغ‌التحصیلان، امکانات بهره‌مند شدن از اخذ اجازه کار جهت کسب تجربه کاری در کانادا و سپس امکانات درخواست اقامت دائم برای دانشجویان خارجی مهیا گشته است.
این روند باعث می‌گردد تا نه تنها دولت منبع درآمدی از محل هزینه تحصیل و زندگی این دانشجویان کسب نماید بلکه با کمترین هزینه کمبود نیروهای متخصص و تحصیل کرده برای سالهای آینده را نیز جبران نماید.
اکثر متخصصین تحصیل کرده خارجی که دارای تجربه کار در کشور خود هستند پس از مهاجرت با مشکلاتی فراوانی جهت اشتغال در حوزه تخصصی خود می شوند.
از جمله مشکلات رایج می‌توان از معادل‌سازی مدارک تحصیلی و یا موانعی از قبیل اخذ مجوزهای فعالیت برای برخی از رشته های تخصصی نام برد. علاوه بر این در بعضی مواقع عدم تسلط کافی به یکی از زبانهای رسمی کانادا و یا نداشتن آشنایی با مقررات نیز می‌تواند برای این تازه مهاجرین مشکلاتی را به همراه داشته باشد. لذا برخی یا اجباراً جهت تامین هزینه های زندگی درگیر مشاغلی غیر از رشته تخصصی خود در کانادا شده و یا اینکه جهت اخذ مدرک تحصیلی کانادا جذب یکی از دانشگاه‌ها و یا موسسات آموزشی می‌گردند. نتیجتاً نه تنها دولت نمی تواند کمبود مربوط به متخصصین مورد نیاز سال‌های آینده خود را از این طریق تامین نماید، بلکه هزینه‌های زیادی را برای ارائه سرویس‌های مختلف برای این مهاجرین متحمل خواهد شد.
در حال حاضر کانادا در رتبه هفتمین کشور جهان از نطر بالاترین تعداد دانشجویان خارجی است. این تعداد هر ساله رو به افزایش است. آمار نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۰ دانشجویان خارجی بیش از ۸ میلیارد دلار صرف پرداخت هزینه های نام نویسی در دانشگاه‌های مختلف کانادا نموده اند و با احتساب هزینه زندگی آنها این عدد به مقدار قابل توجهی افزایش و به اقتصاد کانادا کمک می‌کند. علاوه بر آن دانشجویان خارجی به طور تقریبی تعداد ۸۶۰۰۰ شغل برای شهروندان کانادایی جهت ارائه سرویس‌های مختلف را پشتیبانی می‌نمایند.

منبع : هفته

Share

2 thoughts on “تلاش برای جذب هر چه بیشتر دانشجویان خارجی به کانادا

  1. با سلام و خسته نباشید
    ما سال ۸۸ برای مهاجرت به کبک سرمایه گذاری اقدام کردیم و سال ۸۹ اواخر پاییز مبلغ ۱۲۰ هزار دلار را واریز کردیم و فایل نامبر دوم دریافت کردیم DA0000**** تاکنون خبری نشده حتی از مدیکال
    ۱- می خواستم بدونم چقدر دیگه باید صبر کنیم تا مدیکال و صدور ویزا
    ۲-همچنین در چه سایتی وضعیت پرونده را چک کنیم
    ۳- اگر سن فرزند وابسته بالاتر از ۲۲ سال شود آیا از پرونده حذف می شود آیا طی کردن دوره فنی حرفه ای نشانگر وابستگی به خانواده هست؟
    با تشکر از سایت خوبتون

  2. با سلام
    ایا مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور مورد تایید دانشگاههای کانادا و کبک می باشد
    ایا من با معدل بالا (۱۸ ) در دانشگاه پیام نور می توانم برای ویزای دانشجویی در رشته دکترا در کانادا اقدام کنم؟؟؟
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.